My Blog List

Saya Kini Bekerja Di Sektor Awam!

Kerjaya saya kesemuanya bekerja dengan syarikat swasta (private sector). Saya mengalami ‘stress’ atas tekanan kerja. Akhirnya saya mengambil keputusan berhenti dan berdoa semuga Allah swt memberi petunjuk kepada saya didalam usaha saya mendapatkan kerja lain dan mencuba jawatan kerajaan.

Sebelum itu saya menyediakan diri saya dengan strategi menghadapi temuduga kerajaan sebagai persiapan kerana saya tahu dengan umur saya sekarang peluang amat tipis. Saya membaca soalan-soalan temuduga didalam e book berulang-ulang kali walaupun belum ada rezeki dipanggil temuduga. Akhirnya seramai 2500 yang hadir temuduga pelbagai jawatan di JPWPKL hanya 47 orang telah berjaya dan saya adalah salah sorang darinya.

- Puan. Ann Rohani

No comments:

Post a Comment